Hard Sealer



I've won this Hard Sealer at 
Friends of Joy! Crafts - Facebook Group
 Today I have experimented with this Sealer
I made several things,
which I will show you,
but first my favourite of today!

Ik heb pas bij Friends of Joy! Crafts - Facebookgroep
Deze Hard Sealer gewonnen
Vandaag ben ik hiermee mee aan de slag gegaan
Ik heb verschillende dingen gemaakt,
welke ik hieronder zal laten zien,
maar eerst mijn favouriet van vandaag!
foto van Anke van Ommen. 


A Rose
 Maybe it looks familair,
because it's like those Satin Roses
I made this one from White Silk

 Een Roosje
Misschien ziet het er bekend uit,
het is zoals die Satijnen Roosjes
Ik heb deze gemaakt van Witte Zijde

 


I have wrapped my table and Plastic Foil
so I could craft without any worries
When you work with this Sealer
you have to apply a thick layer


Allereerst heb ik de tafel ingewikkeld met huishoudfolie
zo kon ik ongestoord mijn gang gaan met de Hard Sealer
Het is de bedoeling om de stof lekker dik in te smeren


Let the fabric dry and apply a new layer
Then roll the strip of fabric between your fingers
and fold it each time
this way you make the pedals

Laat de stof iets laten drogen en breng een nieuwe laag aan
Rol de strook stof tussen de vingers
waarbij de stof telkens gevouwen wordt
zo ontstaan de blaadjes



Apply some extra Sealer
and hold the end of the Strip till it stays in place
You can model the rose bij now till you are satisfied


Breng nog wat extra Sealer op het einde van de strook aan
en hou het op zijn plaats, tot het blijft zitten
nu de roos nog wat modeleren totdat het naar het zin is



I was so happy with the result
I made 5 of them
Nice to use them on a Vintage Project!!

Ik vond ze zo goed gelukt,
dat ik er uiteindelijk 5 gemaakt heb
Leuk voor op een vintage 3D project!!

*****


For this project: apply Hard Sealer on Yarn
and make some swirls with it on Plastic Foil
When it's dry you need to trim maybe some
Hard Sealer off the fabric
But then it's nice to use it on
a Card of Mixed Media Project!!
 

Voor dit project:
Smeer een bundel draadjes in met Hard Sealer
Leg het in krullen op Plastic Huishoudfolie
Wanneer het droog is wat Hard Sealer wegknippen
Nu is het klaar om te gebruiken op
een Kaart of Mixed Media project!!

 *****
 


When you want to use Fabric for Die Cutting:
Rub the Fabric with a thick layer of Hard Sealer
Wait till it's completely dry
Then you can use it for Die Cutting
I used these Die Cut Folders:
Joy! Crafts Cutting, Embossing & Embroidery Die
Happy's - 6002/1103

Wanneer u Stof wilt gebruiken voor Stansen:
Smeer de Stof in met een dikke laag Hard Sealer
Wacht totdat het volledig droog is geworden
(Met dit warme weer geen probleem!)
Ik heb de volgende mallen gebruikt:
Joy! Crafts Cutting, Embossing & Embroidery Die
Happy's - 6002/1103


*****



And I made a Summer - Beach - Weather - Flower
for my Light House Project

 I used two strips of White Silk
Rubbed it with a layer Hard Sealer
Wait some seconds and then
Cut each strip in 8 pieces
and rolled them in a conic shape
Make one layer of 8 and apply Hard Sealer
Add another layer of 8 pedals

You can add a Gem, Button or Pearl on top!

En nog een luchtige - zomers - strandweer - bloem gebruikt
voor bij mijn vuurtoren project

Ik heb twee stroken witte zijde gebruikt
Ingesmeerd met Hard Sealer en iets laten drogen
Daarna iedere strook in 8 stukken geknipt
en tot pijltjes gerold
De eerste laag heb ik van 8 pijltjes gemaakt
daarop nog wat Hard Sealer aangebracht
en daarop de laatste 8 pijltjes

Leuk met een Strass Steen, Knoop of Parel erop!

Reacties

  1. ik vind het helemaal geweldig Jacqueline heb het op mijn lijstje gezet hahahaha voor de volgende beurs.

    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. congrats on your win and looks really handy I love the beautiful flowers
    carol x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mannenkaart

Magnolia - Lily Rose (Dragon) 1

ATC - Kerst II